Elina Vuola Kepan puheenjohtajaksi

Kepan uudeksi puheenjohtajaksi kaudelle 2012—2013 on valittu teologian tohtori Elina Vuola.

Teksti: Kepan tiedote Kuva: Sami Taberman

Kepan uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan yliopistonlehtori Elina Vuola (TT). Vuola on pitkän linjan yhteiskunnallinen toimija, jonka keskeisiä teemoja ovat yli kolme vuosikymmentä olleet etenkin kehityskysymykset, tasa-arvo, ihmisoikeudet ja ympäristö. Hän on väitellyt Latinalaisen Amerikan vapautuksen teologiasta.
Syyskuusta 2011 alkaen Vuola on työskennellyt teologisen tiedekunnan yliopistonlehtorina sekä sitä ennen kolme ja puoli vuotta Latinalaisen Amerikan tutkimuksen professorina, ja yli 10 vuotta kehitysmaatutkimuksen laitoksen tutkijana. Vuola on myös toiminut vierailevana tutkijana Costa Ricassa, Nicaraguassa ja Yhdysvalloissa. Järjestökentällä hän on työskennellyt Suomi-Nicaragua-seurassa ja Suomen luonnonsuojeluliitossa.
Valinta Kepan puheenjohtajaksi kestää kaksivuotiskauden 2012—2013.
Kepa on lähes 300 suomalaisen kehityspolitiikkaa seuraavan ja kehitysyhteistyötä tekevän kansalaisjärjestön kattojärjestö, joka innostaa suomalaisia toimimaan oikeudenmukaisemman maailman puolesta. Kepa kampanjoi muun muassa suomalaisen kehitysrahoituksen nostamiseksi 0,7 prosenttiin bruttokansantulosta ja maailmankaupan sääntöjen muuttamiseksi oikeudenmukaisemmaksi.

Elina Vuola, puheenjohtaja: +358-50-311 1972
Mika Railo, viestintäjohtaja: +358-40-590 3446